söndag 2 september 2012

Myssöndag för mig själv...

Go´kväll....

Idag kom vi hem från Gusum, man blir alltid trött när man varit där. Dexter somnade i bilen när vi svängde upp på E22. När vi kom hem låg jag och Dexter och myste en stund innan det var dags för honom att åka till sin farmor. Skrik och gap blev det men till slut åkte Plutten och Dexter.

När de hade åkt var det dags....

In i duschen och fixa till sig, jag beslöt mig för att ta en kaffe hos C innan det var dags att åka iväg och handla. Stackars C var krasslig, men ja hon jobbar bara denna natt sen är hon ledig ett litet tag. Innan Plutten och Dexter hann hem så hann jag inte bara handla utan städa av toaletten och dammsuga. Det är skönt att få sånt gjort på söndagar tycker jag. Då kommer det förmodligen inte bli kaos här i slutet av veckan.

Jag har även ett hemstädsteam från mitt jobb som kommer hem och städar varannan vecka, det är så sjukt underbart skönt och ni anar inte hur lyxigt det är. Mina tjejer som jag har heter Fia och Cornelia och de gjorde ett superbra jobb här sist de var. Vad de än gör och hur det än gör det så blir det bra. Tack tjejer för att ni finns ni kommer  underlätta min vardag något så extremt!

Plutten åkte upp till Stockholm redan ikväll så här blev jag ensam, men det är ganska skönt också =P.

Denna vecka är det fulltid som gäller i alla fall och det ska bli hur bra som helst!!! Äntligen! Denna vecka kommer en hel del hända känner jag på mig.

Måndag: 2 möten, 1 personalsamtal, påminna min chef att friskanmäla mig hos FK, själv ska jag också ringa dit, kolla flyttstädspriser.
Tisdag: Storstäd, 1 personalsamtal
Onsdag: Flytt


Övrigt jag inte får glömma är att jag måste ringa VC och få reda på vilken läkare jag nu ska ha kontakt med, kan ju vara bra att veta när pillrena tar slut. Jag ska även ringa NT och ändra min prenumeration. Fixa en hemförsäkring, då jag har gått ur facket så saknas den =P... Tänkte jag skulle ringa Trygghansa då jag har barnförsäkringen där... Kolla runt lite på andra fackförbund, (anledningen till att jag gått ur facket är en annan historia så jag tar den i ett annat inlägg), Dessutom ska jag till Lovisa mottagningen och ta det där j#vla cellprovet och hoppas till min gud att blodtrycket återgått till det normala...

Nähä nu ska jag ta min skål med chips och skålen med dipp slå ner röven i soffan och glo på tv...

Tjingeling

P.s nån som kan det här med blogdesign? i så fall får hon/han gärna lösa det på min blogg D.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar