torsdag 6 september 2012

Himmel och pannkaka

Tjenixen.

Idag är det torsdag. Med torsdag menas det att min familj blir hel igen. Plutten kommer hem från sitt jobb och vår son sköter sig givetvis exemplariskt! Helt sjukt, men det är mitt liv det.

Min son har denna vecka både sett brandkår och polis på dagis. Som detta samhälle tydligen är kommer det vara vardagsmat för de små i framtiden tror  jag allt. Läs denna artikel så förstår ni  nog vad jag menar:

ungdomar rånas på deras datorer

Men ja så allvarligt var det ju inte på Dexters dagis. Brandlarmet var dock inte falskt, men personalen klarade av det utan att någon blev skadad. Ingen eld och ingen rök... Larmet var bara lite känsligt =P. Polisen kom förbi idag och drog en tejp om en bil som står parkerad på 15 min parkeringen utanför dagis, den har stått där ett par dagar. Jag gissar på att den är dumpad och stulen.

Dagen annars då? Skulle någon fråga mig vad jag har gjort idag skulle svaret vara som min sambos standardsvar till allt

"jag vet inte"

riktigt så illa är det väl inte, men näst in till. Jag har haft en ganska bra dag. Jag vaknade utvilad kom till jobbet med bushumör som ca en halvtimme senare förvandlades till irritation som jag bemästra på ett helt förvånansvärt bra sätt. Jag har bestått min kollega Joel vid ett byggstäd som jag i och för sig har lite dåligt samvete för. jag var inte riktigt klar i skallen så jag missa massa information, dumt av mig då jag är ansvarig för leveransen. Men men det är sånt som händer. Lär och gå vidare fröken!

Sen har jag haft ett par praktikanter på plats också, även dem har jag lite dåligt samvete för men jag ser dem imorgon igen. Då har jag även en kille som kommer och ska gå bredvid vår trädgårdskille men han ska också lära sig att städa. Imorgon kommer också medarbetare ifrån Linköpingskontoret och bistår oss. Tack för hjälpen Kajsa!

Själv har jag lite kontorsstäd, visningsstäd, läkarbesök, bokning av kundmöte, upphämtning av nyckel för byggstäd och dessutom måste jag hinna med att ta en runda för att kolla kvaliten och lite annat.

Helt sjukt men jag känner mig bättre än någonsin och då har jag bara jobbat en veckas heltid!

Nu blir det att ladda om i soffan!

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar