tisdag 18 september 2012

Optimering och effektivitet hand i hand

Gomorgon...

Egentligen hade jag tänkt att skriva ett inlägg igår, men paketen som låg och väntade på mig på köksbordet var mer lockande. Dessutom var det min Tv-kväll igår. Jag har mer eller mindre bojkottan TVn då jag ändå inte har nån orka till att se på den och det blir alldels för sena kvällar om jag nu skulle fastna för nått! Däremot är jag fast när det gäller tisdagar. Då går serien "Hart of Dixie" på lagom tid klockan 20 på femman =P.

Paketen som låg på bordet innehöll tre böcker och en film. Filmen är till sonen, men jag är också barnsligt förtjust i tecknat så ja det var väl till oss båda. "Prinssesan och Grodan" hette den, vi började se den men Dexter var så trött så han kunde inte ligga still. Böckerna var uppföljaren av Vecka 36 som jag tidigare läst, den heter "Istället för dig". Jag började läsa den och jag är fast! De två andra böckerna är såna där fyll i böcker. Den ena var ganska rolig, det är helt enkelt en lista som man ska fylla i. Istället för dagbok helt enkelt. Sen är det ju Mia Törnbloms bok "en härlig bok" med underbara budskap och tankar i med plats för att skriva sina egna. Mia Törnblom äger!

Gårdagens jobb handlade i första hand om optimering. Jag och mina nya kollega Cecilia stirrade oss blinda på hemstäds scheman och kom fram till att detta var en omöjlig uppgift =)... Tjejerna på HS i Norrköping är faktiskt riktigt duktiga på att lägga sina egna scheman, men vissa missar finns ju. De är ju trots allt människor.

Idag är det för övrigt min städonsdag, Fia och Cornelia är befriade från städningen och ska ta mina utsidor på fönstren. Det var inte länge sedan jag putsade dem, men min hyresvärd har då tvättat taket och nu är inte mina utsidor så vackra längre. Men det löser Fia och Cornelia åt mig =). Plutten är ju hemma också så att städa här skulle vara en omöjlig uppgift =). Dexter ska idag också få träffa de snälla tjejerna som städar åt sin mamma, hoppas det går bra. Dexter brukar vara lite blyg emellanåt.

Min arbetsdag är full av arbetsintervjuer! Tyvärr har jag även fått in en del sjuka också och just för tillfället har jag ingen aning om hur jag ska lösa det men jag kommer nog på nått. Personalen är inte hur knusliga som helst heller. Tänk om personalen på Städarna verkligen visste hur j*vla bra de är!

Idag har jag i alla fall inte glömt att ta mitt Setralin och det känns skönt, om det blir skallebank idag då beror det i alla fall inte på att det! Att jag får huvudvärk och blir trött när jag glömt att ta pillrena känns som det sitter i huvudet på mig, men jaja, jag får väl ta tag i det med för en dag ska jag ju bli fri från dem också.

Nej nu är det dags att borsta tänderna och sen gå till jobbet!

Ha en bra dag för det tänker i alla fall jag ha!

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar