fredag 31 augusti 2012

Åter till det "normala"

Tjenixen....

Ja nu har helgen börjat. Just nu sitter jag på min mor och fars verenda och intar mitt morgonkaffe.  Vädret är grått och regnigt, men ja hösten är ju på intågande så det är väl inte konstigt.

Från och med måndag är det dags att återgå till jobbet fullgod och den normala vardagen börjar. Jag har inte varit i den vardagen sen april. Om man ska hårdra det så har jag varit i nån bubbla sen november förra året, men det ligger nu bakom mig.

Alla andra månadslut har kantrats av hård ångest över att min sjukskrivning håller på att ta slut, frågan "kommer jag verkligen klara detta?" har malt i huvudet, "undra om jag få en längre sjukskrivning" osv.

Detta månadslut är annorlunda jag ser min sjukskrivning som avslutat. Jag ser framtiden framför mig som en spännande resa och det förflutna är borta och kommer aldrig mer igen.

Jag har lärt mig att prioritera saker och ting i livet, nu är det bara framtiden framför mig och det är så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar