söndag 7 oktober 2012

Världen är så liten....

Tjenixen.

Att vara nykter hela oktober var en bra idé om jag hade hållt det löftet!

Igår var jag och Plutten ute och käka tillsammans med Pluttens kompis William. Han hade med sig en kvinnlig vän och vi satt och småpratade lite. Helt plötsligt kommer det fram till att hon och jag är sysslingar. helt sjukt!! Helt sjukt. Jag satt bredvid en kvinna som jag aldrig träffat förrut och det visar sig vara min syssling.

Det var länge sedan vi hade så kul som vi hade igår, jag och plutten alltså. Tyvärr varar lyckan inte alls länge. Men man får vara glad för det lilla.

Plutten är iväg och hjälper William med något. Själv ska jag ta mig en dusch och sen ska jag gå ut i det fina höstvädret. Jag tänkte att jag skulle ta en promenix men jag har nu beslutat att det blir nog lite fönstershopping i stan tror jag.

Just för tillfället har jag snöat in på böcker och jag har en hel hög som ska läsas och två böcker är på väg också. Jag känner mig riktigt glad över att jag äntligen tar mig tid för mig själv och läser igen. På listan av böcker som jag läser just nu så handlar det mest om personlig utveckling. Mia Törnblom som är en av mina förebilder har skrivit en bok om ledarskap. "Du leder!" heter den. En riktigt bra bok om just sitt personliga ledarskap. Hon pratar en del om reflektion. Hur viktigt det är att stanna upp och tänka på sitt agerande. Riktigt bra! Rekommenderas.

Jag läser även en bok om en kvinna som var med i tsunamikatastrofen i Thailand. Det är en av alla katasrofer som får mig att få ont i magen och andnöd. Jag har läst en bok tidigare som jag tror heter "Jag vet att man inte dör av sorg" Den boken handlar om en kvinna som miste sin man och ett av hennes barn i katastrofen. Jag ryser så fort jag tänker på det. Boken jag läser nu heter "För då minns jag kärleken", Den tjejen miste sin livskamrat i katastrofen och man får läsa hur hon upplevde katasrofen mitt i allt tumult som hände där nere.

Jag tror inte att historierna om Tsunamin går någon oberörd. Jag beundrar folk som skriver sina historier och om sina upplevelser som hände där. Vi som var i tryggt förvar här hemma kommer nog aldrig kunna förstå eller ens komma i närheten av att förstå vad som egentligen hände.

Nähä om man skulle ta och fräscha till sig lite då och gå ut...

tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar