onsdag 17 oktober 2012

Shitday no 2 this week

Go´kväll...

Idag har också varit en såndär pissdag. Jag gick tidigare ifrån mitt jobb idag till och med. Jag hatar dessa dagar när de blir så här. Jag känner att jag inte har nån lust med nått.

Jag diskuterade idag med min kollega om hur mycket saker och ting ska vara värt. Ibland känns det som det man får för vad man gör inte är tillräckligt. När man då känner att man har mer att ge så känns det meningslöst.

Jag är väl det stadiet nu... jag har mer att ge men det jag får för det är det inte värt. Pisstråkigt, men det är sant också.

Imorgon är det dags att fara till Nyköping igen, det är för sista gången den här månaden. Jag vet att jag kommer känner mig sig om en bra människa när jag åker därifrån.

Övriga planer och mål i mitt liv går sisådär skulle jag vilja säga. Mitt sparkapital som jag tänkt skulle jobba upp sig jobbar istället åt fel håll, att leva här och nu är ganska tufft med en trotsig treåring och att rensa bland osunda relationer är ett annat kapitel.

Positivt är att jag snart verkligen kommer få se min heltidslön på kontot. Att jag äntligen ska få komma på fötter igen!! Allt kommer verkligen bli bra på det planet nu. Skönt som f a n skulle jag vilja säga.

Jag önskar att jag denna vecka hade haft lite mer ork till att drömma mig in i böckernas värld men jag har de senaste kvällarna inte ens sätt klockan slå 21.

Denna vecka har jag också fått sett min kära kollega Marie "judith" eriksson på jobbet. Skönt att ha henne tillbaka tycker jag. Trots att hon haltat fram som en gammal tant =). Nu kommer Marie antagligen börja gråta när hon läser det här, hon är så blödig, men go ändå =). Att sett Marie den här veckan har varit som att sett min egen mor när hon insjukna i sin reumatism. Jag lider verkligen av att se det. Jag har sett smärtan förrut och det är inget jag önskar någon. Marie är likt min mamma en fighter, hon ger inte upp i första taget inte. Skönt att se sånt tycker jag.  

Min son har ännu inte somnat så jag måste ta tag i det nu.

Sov sött vänner och kollegor, imorgon är en ny dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar