tisdag 16 oktober 2012

35 minuter = nytt rekord

Go´kväll!

Jag har en treåring här hemma som tror, vet och kan allt! Det nya är "dumma" med tillägget du, mamma, han, pappa, den, det. Detta är något som jag absolut inte under några omständigheter tolererar! Idag tog det t ex bara 35 minuter för honom att somna jag ser det som en förbättring mot igår då det tog 1 timme.

Ikväll stod jag på mig, jag lovar jag var stenhård. Ingen godnattsaga ikväll inte! Så dä så!

Annars då?

Jo igår hade jag en såndär idiotmåndag då allt bara gick emot mig. Jag tror inte jag sa något trevligt på hela dagen faktiskt. Kände mig allmänt pissdålig faktiskt.

Idag har det varit bättre. Jag har spenderat dagen i Nyköping, jag har fungerat som stöd åt vår arbetsledare där. Hon håller på att rekryterar lite folk där så vi kanske kan få igång kontoret där uppe. Jag har varit däruppe ett par gånger nu och varje gång jag åker därifrån så känner jag mig en aning bättre. Det känns verkligen som jag tillför något.

Nu är det så här att jag kan säga också att när jag är i Norrköping känns det också som jag tillför något så det är inte så att jag tycker det är piss och skit att jobba i Norrköping. Här i Norrköping har jag fantastiska medarbetare och senast hade vi en "ny" kund som vann en fönsterputsning. Hon hörde av sig och berätta att hon gärna återkommer som betalande kund! Vår ena fönsterputsare Kalle gjorde ett fantastiskt jobb och honom vill hon ha tillbaka. Det är så fantastiskt att höra detta. Jag hade även tre medarbetare som fick en kund att börja gråta efter en storstädning hon hade förra veckan. Hon blev så glad! Tänk att vi är så fantastiska!

Jag har idag diskuterat vår roll som arbetsledare med Catrin som är arbetsledare i Nyköping. Jag förklarade att gör inte personalen ett bra så gör inte vi som arbetsledare det heller. Personalen är vår spegel. Bra personal, bra jobb = bra arbetsledare, dålig personal, dåligt jobb = dålig arbetsledare. Det där låter som det är så svart och vitt men i det stora hela är det verkligen så.

Idag har jag även fått träffat en hel drös med människor också. Det finns verkligen olika personligheter. Speciellt idag så var det en tjej blott 19 år gammal som var helt fantastisk. Håller hon det där temperamentet, personligheten och attityden hela livet så kommer hon lätt komma hur långt som helst! Väldigt imponerande. Jag träffade även en 61 årig kvinna, jag höll på att ramla av stolen när hon berätta hennes ålder. Jag lovar hon såg inte en dag äldre ut en 50. En helt suverän kvinna skulle jag vilja säga. Mer arbetsvillig arbetslös 60 åring får man leta efter. De växer inte på "trän" kan jag säga.

För och nackdelar med ålder vid rekrytering finns det många ord att tala om. Men det finns inget bättre en att lära en 19 åring arbetslivet och få lärdom av 60 årig är guld värt.

Ja nog babblat för mig ikväll jag ska ta mig en dusch och nanna kudde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar