fredag 19 oktober 2012

Hård veckas avslut

hej...

Det har varit en tuff vecka. Allt går i privat, sorg och jobbets tecken...

Det är helt sjukt. Jag påverkades starkt på en gammal arbetskollegas upplevelse den här veckan. Hon har burit sitt barn i 40 hela veckor, för att sen få reda på att hon (som det var) är död. Få föda ett dött barn. Jag ryser och mår dåligt själv av det och det är ju ingeting vad min arbetskollega känner. Jag tänder ett ljus och tänker på dig bara så du vet, jag tänder ett ljus för er familj och er styrka!

"Jag ska lyfta hennes krona
den av törne som hon bär
Jag befirar hennes huvud
från det som tränger, det som tär
Jag ska ge henne en gloria
som lyser upp vart än hon går
sen ska jag lyfta hennes händer och säga
där ser du själv hur högt du når
där ser du själv hur högt du når"

Jag tänker på dig Lillis.

Jobbmässigt så har jag varit fram och tillbaka till nyköping ett par gånger... Det är resan som är tuff. Det är mycket som tar min energi nu på jobbet. Jag känner att det är dags att bita ifrån och bli mig själv igen.

Dexters trots tar all energi härhemma, men idag är det fredag och jag har varken son eller karl hemma utan jag ska spendera kvällen hos vänner och det är skönt!

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar