måndag 8 oktober 2012

Mina mål och att njuta av livet

Tjaba Tjena...

Idag har jag haft en lång arbetsdag. Halva dagen har jag spenderat i Nyköping. Nyköping verkar vara en liten mysig stad tycker jag. Jag har medverkat i en rekryteringsträff på Af där uppe och sammanfattat skulle väl jag vilja säga att jag har en del att jobba på när det gäller att prata inför folk. Jag stod framför 67 pers och tappa tråden totalt! Det känns sådär, men jag var sjukt taggad innan måste jag säga.

En hel bunt nya som jag och arbetsledaren däruppe ska gå igenom imorgon, då hon kommer till norrköping. Imorgon har vi ledningsmöte och jag har börjat uppskatta dessa möten som sker en gång i månaden mer och mer faktiskt. Det kan också bero på att jag känner mig bättre och bättre också!

Idag har jag också njutit av livet, jag är ikväll barnfri och passade då på att gå ut och äta med min goda vän C. Vi var på Salige munken här i norrköping och det var guddomligt gott kan jag säga! Det var skönt att få drifta dagens äventyr med en god vän över en bit mat. Det måste göras flera gånger.

Personligen är jag inne i någon förändring. Jag känner mig starkare än vanligt och livet lever verkligen. Det är nu man ska passa på att sätta upp lite mål för sig själv och det har jag gjort:

1. Lev i nuet, igår var i går, idag är idag, imorgon är imorgon.

Det innebär att man ska lära av det gamla och bli bättre på det nya, man är aldrig fullärd.

2. Lära mig mera...

Jag känner för att utbilda mig mera. Det behöver inte betyda att jag ska börja plugga, men jag ska verkligen läsa mer böcker om personlig utveckling. Jag vill bli en starkare person! Jag ska bli det!

3. Ta bort osunda vanor och relationer....

Detta innebär inte att jag är en alkoholiserad storrökare, utan att jag ska plocka bort osunda tankar och radera energitjuvar helt enkelt.

4. Inom 6 månader ska jag ha 40 000 kr i sparkapital

Jag ska verkligen börja ordna mig en liten maskin som fixar pengar... Om jag lyckas ska jag berätta hur jag gjorde. Inom 6 månader ska jag ha 40 000 kr i sparkapital. Det är bara så!

5. Jag ska njuta av livet.

Ut och socialesera dig kvinna, var den du en gång var. Sluta och lås in dig!

Nähä nu är det duschen som gäller, sen sängen och in i böckernas värld ett tag!

Tack C för en underbar härlig middag och kväll... ska vi boka in en till sån här kväll möjligtvis?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar