måndag 22 oktober 2012

Måndagsprat

Tjena tjena...

Jag messade precis sambon och sa "jag har fan inget liv när du inte är hemma, har ju inte ens duschat än" klockan var då 20.05 och ja jag hade inte ens bytt om efter jobbet. Efter dagis gick vi raka vägen hem, trots att jag sa till Dexter att vi skulle en sväng till "grabbarna" på pressbyrån (Dexter älskar dessa killar kan jag säga). Men dexter sa då till sin mor "först hem och leka, sen äta, sen pressbyrån, sen hem, sen promenad och titta på bilar, så ska vi göra" Jag håller med om att idén var ganska bra så ja jag följde min treåringsorder och så blev det. Hem leka tågbana, nästan kissa på sig, för att sen komma på att han var bajsnödig och sen leka lite för att sen bajsa igen (sonen har lite problem att få ro på pottan ibland). När hela den proceduren var klar var ju också maten klar, så ni kan ju tänka er kriget när jag sa att vi skulle till pressbyrån. "jag har ju inte lekt mamma!!!"... men ja I made it. Pressbyrån blev det efter jag lurat på honom reflexväst för sånt har ju poliser =P... Så det blev att leka skurk och polis bort till pressbyrån, tror aldrig det gått så fort att gå dit med honom =) efter det blev det promenad, vi skulle tydligen till nån verkstad för att kolla bilar och Dexter tog mig i handen och berätta visst att han visste var det var. Det sluta med att vi gick runt hela kvarteret för att sen hamna på vår parkering som är granne med Rejmes "skrotgård". litet gott skratt fick jag allt åt det =)

Vad har dagen bjudit på annars?

Jo jobb, en väldigt bra måndag humörmässigt i alla fall. Dagen avslutades med en väldigt imponerad medarbetare och det är ju alltid bra =)... till det följde två yngre medarbetare som fick sig en rejäl skopa beröm av mig. Helt suveränt skulle jag helt enkelt kunna säga.

Måndagsmöte med chefen idag igen då, vi har lagt in det som en kontinuerlig punkt och det känns riktigt bra. Han tycker i alla fall det är kul att se att jag har mer energi. Det är väldigt gött att höra. Med tanke på hur nere jag varit detta år. Till detta följer också vår hemstädsansvarige som haft en hektisk dag. Jag log och sa "ja då vet du hur jag hade det" jag tillade då att jag började jobba 100 % när hon kom innan det har jag både jobbat 50 och 75 % Hon tittade på mig och skakade huvudet. Ja en bild säger mer en tusen ord =).

Nu när denna måndag är slut så kan jag säga följande:

Jag fick i alla fall ett riktigt bra slut på denna måndag.

Imorgon drar jag till mor och far då jag är ledig onsdag och torsdag.

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar