torsdag 21 februari 2013

Idag har jag besökt ett coachingföretag!

Tjaba Tjena Hallå...

Idag har tiden gått utav bara farten! Jag förstod inte riktigt att klockan var 17 när jag gick från jobbet!

Såna här dagar hoppas jag att jag får fler av. Jag har haft riktigt kul idag!

Jag har bland annat besökt MiROi idag. Jag kallar det coachningsföretag, de föredrar nog Utbildningsföretag bättre. Men, men de coachar människor som är arbetslösa bland annat och därför var jag där.

Jag fick sitta i ett kök där och vänta på Malin som jag skulle träffa. Helt plötsligt fylldes köket av personer i olika åldrar, en ung kille tar kommandot och de går igenom var de varit och sökt jobb. Som arbetsledare blev jag väldigt nyfiken på detta.

Jag kan säga att jag fick ett par goda skratt! Herregud vilket gäng det var!! Jag satt och tjuvlyssna i säkert tio minuter. När jag sedan träffa Malin så berättade jag om ad jag hade hört och vilka underbart driftiga och sköna människor som satt i köket. Två personer uttryckte sig p direkten och jag förstår ärligt talat inte vad de gör där. Det är nästan så de skulle få ett varsitt jobb som coach på självaste MiROi! Jag kommer få nöjet att träffa dessa personer igen, vilket ska bli riktigt kul.

Summa sumarum är att det satt ett helt gäng arbetslösa i ett rum som coacha varandra! en helt underbar syn måste jag säga! Mycket roligt!

Jag har även idag räknat på två saneringar. Samhällets baksida. Ibland har det skett olyckligt. Men, men. Om man bara kunde förstå vart det gick fel. Den sista saneringen var väl kanske inte den mest sanitära misär jag sett, men ändå vad hände?

Det sköna är ändå att se personalen när de kommer tillbaka ifrån dessa ställen. Hur nöjda de är! Jag vet också att de gjort ett helt underbart jobb. Jag vet att de gjort någon glad och jag vet att de gjort skillnad! Det är det viktiga för mig!

Idag har jag också varit och träffat min läkare. Vi ska byta min medicin, det är väl sådär, men hjälper det så är det ju bra! Jag har också fått en remiss till en psykolog. Det är åter igen konstaterat att jag har aggressionsproblem och jag måste lära mig hantera mina känslor.

Ibland kan jag tänka "Är det verkligen meningen att det ska vara så här? Tre steg fram och fyra steg bak." Jag har alltid kommit fram till svaret "nej, det ska det inte". Därför kör vi på omstartsknappen nu igen och jag är sjukt peppad.

Anledningen till att jag just nu känner mig så peppad är att jag vet att jag har helt underbara personer runt om mig! Min familj inklusive Plutten och hans familj, mina arbetsledarkollegor och personal! Glöm aldrig att ni är HELT fantastiska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar