måndag 25 februari 2013

Härliga måndag...

... jag är helt övertygad om att denna vecka går med en rasande fart!

Idag var jag ute och flyttstäda tillsammans med en tjej som behöver lite extra stöd i sin städning. Personen i fråga är en mycket lojal och arbetsvillig tjej. Hon har bara lite otur när hon tänker som min chef skulle ha sagt. Nejdå, skämt och sido. Det är lite teknik sen är hon säkert i hamn! Hon uppskattade stöden hon fick idag och kommer få samma imorgon när hon och jag drar ner till mina hemmatrakter i Gusum och plöjer igenom 140 m2.

Just nu pågår mycket tankeverksamhet i min lilla hjärna. Jag känner mig ungefär som Nalle Puh när han går och slår sig på huvudet och säger "tänk, tänk". Jag skrattar lite lätt för mig själv när jag täner på det. nu ska jag verkligen få till mina mål i livet och följa dem med huvudet högt.

Första dagen med nya medicinen, Citalopram, 10 mg skall intagas varje dag en månad framåt för att sedan ökas till 20 mg om det behövs. För ni som inte hänger med så har jag medicinerat för depression efter en stressreaktion sen ett år tillbaka. Sertralin åt jag förrut och det funka ett tag men nu känns det som sockerpiller som jag stoppar i mig därför har jag fått Citalopram. Biverkningarna ska vara ungefär desamma som setralinet dock kan en rastlöshetskänsla sprida sig. Jag kommer då ha förbannat svårt att sitta still. Som vanligt med andra ord =P

Nu ska jag avsluta denna månad med en dusch och sen ska jag gå och lägga mig i min säng som är ockuperad av min kära lille son som vägrar att sova i sin egen säng. Idag berätta han för mig att anledningen till att han inte vill sova i sin säng är för att Randall bor under sängen. Randall är då en seriefigur i Pixars film Monster Inc. Den filmen började han titta på i helgen och hans tillträde i min säng kom efter Disse flytta. Så jag tror absolut inte det har något med ett lila monster vid namn Randall att göra egentligen. Så fort mitt psyke lugnat ner sig en aning så ska jag ta kriget med Dexter säng om jag så ska dräpa Randall.

Natti Natti mina nyfikna vänner, familj och arbetskollegor som läser bloggen, ni e helt enkelt för GOA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar