fredag 15 februari 2013

En barnfri lördag...

Gomorgon.

Här sitter man med sin första kopp kaffe. En fördel när man är singel är att just morgonkaffet räcker längre =P. Egentligen var planen att spendera förmiddagen i sängen bara för att man kan! Men nejdå. Den lilla automatiska väckarklockan i kroppen står fortfarande på alarm mellan 6.30 och 7.00. Undrar vart man stänger av den?

En barnfri lördag är väl den dagen man går ut och rockar loss bland folk och fä. Men inte jag inte. Jag ska stanna hemma med min tvättkorg, dammsugare och den eviga rensningen.

Eftersom plutten och jag nu har ett varsitt hem och jag bor kvar i vårt gemensamma så finns det ju saker kvar som plutten ska ha. De sakerna ska placeras i hallen så han får med sig det hem imorgon när han kommer med Dexter. Hans dator ska tömmas på mina tillhörigheter och för att  komma åt den så är det rensning pysselrum som står högst på listan.

I maj om jag inte missminner mig så kommer det vara ett seminarie i örebro som såg lite intressant ut. Jag ska läsa på lite om det och se vad det kostar. Det är Aftonbladet Wellness som står för det arrengemanget och om inte minnet sviker så var det bland annat Mark Leevengood som var en av föreläsarna. Intressant tycker jag. ska kolla lite på det.

Jag har ett par byxor som ska läggas upp då de är ett par cm för långa.

Ja ni som tror att jag är ledig utan barn så kan jag säga att jag kommer absolut inte känna mig arbetslös!

Trevlig lördag! Det ska jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar