tisdag 19 augusti 2014

Tappade rutiner under färden

På grund av kraschen förra året tappade jag "vanliga" rutiner och bytte ut dem mot sömn. Med vanliga rutiner menar jag som hushållssysslor och matlagning t ex.. Det inte förrän nu jag sakta börjar byta tillbaka. Detta medför dock att ångesten spökar mer under de veckor jag har Dexter. Men självklart på ett bra sätt. Jag tvingas att göra detta istället för att sova då och det är bra.

För att jag inte ska "glömma" bort rutinerna barnfritt veckor använder jag appen "todoist". Lite nördigt. Men den påminner mig om de enklaste ting som att t ex tömma diskmaskinen. Varje kväll öppnar jag appen och har då ca tre saker att göra. Jag har t ex lagt in att jag en gång i veckan ska vattna blommorna :-).

Visst jag fuskar trots detta men skynda långsamt var det någon som sa en gång i tiden. Jag ser det som ett hjälpmedel och stöd i min vardag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar