måndag 25 augusti 2014

Tack för att du grävde min grav, men jag behöver den inte

Jag har verkligen kommit till det stadiet att jag vill och ska stryka ett streck över det somvarit. Ni som läst ett tag vet att jag har haft en nästan två år lång tvist med min förra arbetsgivare. Den 2 juni 2014 tog den slut, jag lämnade arbetsplatsen för gott.

I tre veckor var jag arbetslös. Nu har jag två jobb, varav ett ger mig det jag behöver. Jag får verkligen leva ut och visa vad jag kan. Jag får jobba med en underbar tjej som för övrigt också jobbade på min förra arbetsplats.

Tack vare dessa två jobb kan jag idag jobba mindre än vad jag har gjort och tjäna samma lön som jag gjorde på min föredetta arbetsplats.

Hur fick jag ihop den ekvationen?

enkelt.

jag är värd något och allt har sitt pris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar