torsdag 18 juli 2013

Ny bedömning och träningsvärk

Idag är en sån där riktig seg dag.

Jag är trött idag, sov inte många timmar och jag skulle iväg till VC kvart över åtta i morse så det gick ju inte ligga och dra sig direkt.

Träningspasset igår har givit mig en riktig träningsvärk idag. För några månader sen hade jag antagligen legat ner och skrikit av smärta på grund av denna värk. Men idag ser jag det som bra resultat. Det ska kännas att man rör på kroppen, känns det inte så märks det inte. Om jag fortsätter med träningen kommer värken minska.

För övrigt håller jag på och plockar i ordning lite här hemma, det går sakta, men framåt. Jag tvättar också två veckors tvätt.

I morse var jag som sagt hos läkaren och jag är sjukskriven en månad till på 100 % läkaren tyckte i alla fall att jag verkade klarare i min blick men än så har inte Venflaxinet gjort sin verkan riktigt. jag har också fått hem HAD-test som ska fyllas i och lämnas in. Ska väl göra det tills imorgon då jag ska till samtalsstödet jag fått. Läkaren tror i alla fall att prognosen ser god ut, jag kommer vara mitt "vanliga" jag om några månader när Venflaxinet har börjat verka ordentligt. Träningen kommer också hjälpa mig att bli "frisk" från detta man kallar agiterad depression.

Nähä då ropar tvättmaskinerna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar