torsdag 18 juli 2013

Bara jag...

Gomorgon...

Jag hade önskat att jag sovit längre även denna morgon. Jag svor för mig själv igår när jag inte kunde somna. Ikväll kommer jag ta en sömntablett för att somna. Jag måste få sova känner jag.

Jag vill prata lite om min kropp som jag nu dag för dag blir allt nöjdare med. Jag imponeras av mig själv att jag tränar. Något som aldrig skulle skett för nått år sen. Jag försöker träna mellan 3 och 5 gånger i veckan. Då behöver det inte handla om flera timmars pass utan mellan 30 till 45 minuter per pass. Jag springer på motionspåret, jag tränar styrka hemma eller på gymmet. mina lata dagar tar jag promenader.

Eftersom jag är ensam med min son Dexter varannan vecka så är de veckorna lite svårare att planera in träning på. Men jag har tränat med honom.

Jag vet inte om ni minst Biggest Loser tränaren Olga Rönnberg? Jag minns henne starkt! Jag glömmer aldrig när hon kom in i BL-gymmet och berättar att hon har 5 barn. Hennes kropp är helt fantastisk! Jag vet att jag så till min dåvarande sambo: "Asså en sån där människa vill jag bara slå! Asså herregud! 5 barn! när hinner hon träna?" Jag hade ett barn och jag använde det som ursäkt för att inte träna då tiden inte fanns. Nu vet jag att det inte finns några ursäkter.

Veckorna jag har Dexter har jag tränat med honom. Han är givetvis med på noterna då vi kör hans race. Vi har dansat tills vi blivit genomsvettiga, jag har använt Dexter som vikt för att träna mina armar och han och jag har haft springtävlingar. Så nej bara för att man har barn så finns det verkligen inga ursäkter.

Dexter har till och med hittat på egna övningar han kallar dem "Jordgubben på bänken" eller "jordgubben på trädet" eller nått liknande. Dessa övningar är bara för nöjet skull och inte för någon träning, men han vill bestämma och jag låter honom göra det då. Det kan handla om att sitter ner och lägger handen på marken/golvet eller nått. Men han tycker det är kul =)

Häromdagen var jag inne och läste i Laila Bagges blogg. Jag hitta en utmaning och jag har antagit den.


Vi får väl se vad resultaten blir. Har därför tagit en bild på mig så man kan få se om det blir några resultat:


Jag bjuder på morgonfrillan =)... Bilden är tagen igår 18 juli, vi får väl se hur den ser ut 18 augusti...

Ha det så bra så länge så hörs vi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar