torsdag 7 mars 2013

Jag överlevde...

... och jag tjöt som ett barn när de satte kanylen och när jag kom in operationsrummet. Sen sov jag i en timme drygt. Skönt som fan skulle jag säga.

Nu vänta 4 veckors läkning. Ingen fysisk aktivitet och inget bad är ordinationen.

Nu är väl lulligheten efter narkosen typ borta och jag har mensvärk. Det blir en ipren och sen krama kudden så man är lite fräschare imorgon kanske.

Jobbet idag gick som en dans trots att man inte haft någon mat i magen sen halv åtta imorse. Så jag kan säga att mackan och kaffet jag fick vid halv fyra på sjukan smaka mycket gott.

Sköterskorna tyckte jag såg ovanligt pigg ut trots att jag fick ganska mycket insomninggrej. Det r ju skönt. Kände mig ganska pigg också en kvart efter jag vakna trots att det första jag fråga när jag vakna var om man kunde få lite mer smärtstillande om jag skulle börja känna något. Sköterskan log åt mig och sa " Kicki det är klart!" WHAT tänkte jag och när jag spärra upp ögonen upptäckte jag att jag var utrullad från operations salen. Herre jisses säger jag, vad roligt sköterskorna där uppe måste ha asså.

Nej som sagt snart dags att nanna kudde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar