söndag 24 mars 2013

Jag får många bra idéer....

... när jag är ensam. Det är då jag startar alla 200 projekt som aldrig sedan blir av. Men just idag är jag jävligt stolt över mig själv. Eller rättare sagt denna vecka.

Jag har två projekt vi koncentrerar oss på nu.

1. Sluta-röka-för-gott-projektet

2. Träna-för-att-bli-av-med-aggressioner-och-annat-slappt-projektet.

Projekt nummer 1 går sådär, men en del framsteg har hänt. Jag har halverat min rökning på två veckor. Helt otroligt. Väldigt bra skulle jag vilja säga!

projekt nummer 2 går lite bättre.

Förra helgen då var min barnfria helg börja vi med att gå en halvmil. Det gjorde jag idag med. Det som gör mig extra stolt är att istället för att, som jag hade gjort i vanliga fall när jag råkar bli barnfri, gått hem och lagt mig gick jag istället nästan en halvmil. Däremot hade jag ett bättre tempo den här helgen än vad jag hade förra veckan. BRA DÄR!

Dessutom har jag i veckan tränat med Dexter. Helt sjukt låter det. hur kan man träna med en 3,5 åring? Inte svårt. Man lägger sig på en matta och kör lite benlyft. Sen när det är dags att vila för en annan så tittar man på när barnet försöker göra lika dant. Sen hoppar och dansar man till "Mors lilla Lathund", "Calle Teodor", " Tre pepparkaksgubbar" och "Bom Bom". Super lätt!

Imorgon börjar sista veckan i månaden på jobbet. Vilket innebär hårt jobb. Förmodligen blir det till och med jobb på fredag för min del. Vi har uppdaterat vårt system också. Vilket förmodlingen kommer innebära halvt kaos i morgonbitti, men var gör väl det om hundra år?

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar