söndag 25 maj 2014

Framtiden....

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/4005738/?claim=67h2cf4ksvd">Följ min blogg med Bloglovin</a>
Godmorgon!

Jag sitter och funderar på framtiden. Jag ser den som ljus för en gångs skull kommer inte denna omgång dra ut på tiden. Jag är åter sjukskriven för stress och konflikt med min arbetsgivare. Denna gång kommer det gå fort i alla fall. Den 2:à juni startar överläggning och kommer troligtvis avslutas samma dag. Jag kommer vara sjukskriven till dess.

Skillnaden mot förra gången är att jag koncentrerar mig på livet. Jag mår bra och känner mig stark. Men på min arbetsplats känner jag mig kränkt och klassad som en idiot. Vänner och arbetskamrater står bredvid och undrar hur jag orkar, varför jag inte ger upp. Svaret är enkelt: rätt ska vara rätt och kränkning är inte okej. En människa som påbörjat en kränkning eller mobbning fortsätter helt enkelt. Går jag hittas det nån annan att hacka på och det är inte okej. 

Jag håller ju på att skriva ner min historia. Allt ska ju ut, här nedan har en pärm. Den innehåller, mail från mig och min arbetsgivare, sms från mig och min arbetsgivare, protokoll från förra årets förhandlingar, läkarintyg, journaler och handlingar min arbetsgivare velat att jag ska skriva under. Pärmen är tung att öppna för mig. Den påminner så mycket om hur nära det var. Hur nära det va att välja graven istället för livet. 

Men vad vinner jag på detta? Förmodligen ingenting och jag förväntar mig inte det heller. Jag har bara lovat att allt ska ut. Det spelar ingen roll. Det ska ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar